FAQ Somatic

FAQ Fysiotherapie

Met welke klachten kan ik bij Somatic terecht?

U kunt voor alle fysieke klachten bij ons terecht. Ook voor de meest complexe klachten bieden wij een passende oplossing. Ook in het geval van chronische aandoeningen zoals longklachten (COPD), hartrevalidatie, diabetes, reuma, Multiple Sclerose (MS), e.d. staat ons team voor u klaar

Heb ik een verwijzing van mijn arts nodig?

Nee, u hoeft geen verwijzing te hebben van een arts. U kunt zelf een fysiotherapeut uitzoeken. Bij een chronische aandoening zal er wel eerst een diagnose moeten worden gesteld door een arts/specialist.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Wij maken gebruik van nieuwe therapeutische behandelmethoden met een bewezen beter en sneller resultaat! Hoeveel behandelingen u nodig heeft hangt af van de ernst van uw klacht. Voor hardnekkige of chronische klachten zijn meer behandelingen nodig. Ons streven is om binnen enkele behandelingen onze patiënten van de pijn af te helpen of anders duidelijkheid te verschaffen over de mogelijke duur van de behandeling

Heeft Somatic een contract met mijn zorgverzekeraar?

Met de meeste verzekeraars hebben we contracten afgesloten. Uw behandeling komt dan meestal voor vergoeding in aanmerking. Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waarmee we geen contract hebben dan krijgt u een nota die kan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. U moet deze nota zelf voldoen en u krijgt dat bedrag dan via die zorgverzekeraar weer terug.

Wat kan Somatic voor mij betekenen?

Wilt u weten of er in uw geval nog vooruitgang te boeken is? Of wilt u gewoon een advies over uw specifieke situatie of klacht? Dan kunt u ook voor een eenmalig consult terecht bij onze fysiotherapeuten.

Hoe vaak moet ik behandeld worden?/Krijg ik altijd dezelfde fysiotherapeut?

Het is in het belang van uw herstel dat er niet te veel tijd tussen de behandelingen zit. In het begin is de aanbevolen behandelfrequentie 2 tot 3 keer per week. Naar mate de klacht vermindert, kan dit afgebouwd worden naar 1 tot 2 keer er week. Dit ter beoordeling door de fysiotherapeut. Het kan zijn dat u tijdens uw behandelperiode door verschillende fysiotherapeuten behandeld wordt.

Moet ik zelf iets meenemen?

Bij de eerste afspraak neem je je verzekeringsbewijs en een identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) mee. Het is fijn als je iedere behandeling een eigen handdoek of badlaken meeneemt. Dit scheelt veel wasgoed en spaart het milieu.

Vergoeding van de zorgplannen?

De zorgplannen worden vergoed uit uw aanvullende zorgverzekering. De behandelingen, die u van uw fysiotherapeut ontvangt, worden in mindering gebracht op de vergoeding vanuit uw aanvullende verzekering voor fysiotherapie. Informeer bij uw zorgverzekeraar naar het aantal behandelingen waar u recht op heeft. De zorgplannen worden  exclusief aangeboden doorfysiotherapiepraktijken, die zijn aangesloten bij FysioTopics.

FAQ Sporten

Wat zijn de tarieven bij Somatic om te sporten?

Somatic biedt fitness aan tegen uiterst scherpe tarieven. Klik hier voor al onze tarieven.

Hanteren jullie ook entreegeld?

Ja, het entreegeld/servicefee bedraagt ‘eenmalig’ € 25,00. Dit is voor de gemaakte kosten bij inschrijving, test en jou als lid te activeren in ons systeem en als lid ontvang je een pasje als ‘Somatic-ledenpas’ waarmee de toegang kan worden verkregen tot de vestiging.

Is mijn ledenpas overdraagbaar naar bv. familie of vriend(in)?

Nee, jouw ledenpas is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

Ik ben mijn Somatic ledenpas verloren, wat nu?

Op de vestiging kun je dan een nieuwe Somatic ledenpas aanschaffen. De kosten hiervan zijn € 7,50

Hoe pauzeer ik mijn sportabonnement?

Indien je het sportabonnement tijdelijk op pauze wilt zetten, kun je een mail/app sturen naar Somatic met de periode waarop dit moet gaan plaatsvinden. Let op: geef dit van te voren aan, dit kan helaas niet met terugwerkende kracht.
1. Op het moment dat een gepauzeerd contract weer geactiveerd wordt, zal het automatisch verder gaan. Het abonnement c.q. contract wordt dan ook verlengd met het aantal dagen dat dit onderbroken is geweest.  Gedane betalingen worden verrekend ten gunste van de daaropvolgende maand. Daarmee is het mogelijk dat de eerstvolgende factuur een bedrag kent dat afwijkend is van het standaard maandbedrag.
2. Voor het abonnement dat tijdelijk onderbroken is, betaal je een maandelijkse vergoeding € 5,00 waarbij je gebruik kunt blijven maken van de digitale faciliteiten van Somatic via de Virtuagym-app.

Ik heb nog nooit gesport in een ‘fitnessclub’, is dat een probleem?

Nee, dat is geen enkel probleem. Somatic biedt fitness voor iedereen, dus zowel voor beginners als voor gevorderden. We hebben zeer gebruiksvriendelijke apparaten van diverse topmerken. Ook staan onze instructeurs altijd voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Kan ik een gratis proefles volgen?

Ja, neem hiervoor contact met ons op.

Hebben jullie ook trainingsschema’s?

Jazeker! In onze vestiging zijn gratis trainingsschema’s beschikbaar. Ook kun je, samen met een fitnessinstructeur, het schema uitkiezen dat het beste bij je past.

Ik heb nog nooit aan fitnesstraining gedaan. Kan ik een introductieles krijgen?

Jazeker, als je lid bent bij Somatic word er een gratis introductieles gegeven. Hierin wordt precies uitgelegd hoe de apparaten werken en welke oefeningen het beste bij jou doelen passen. Hiervoor dient eerst een afspraak te worden gemaakt.

Kan ik direct beginnen met sporten als ik me heb ingeschreven en ben getest?

Ja, je kunt direct bij ons beginnen met sporten wanneer je je hebt ingeschreven en bent getest?